Hyundai i30
Hyundai · hatchback

Hyundai i30 Yorumları

Değerlendir
128
Yorum
Son yorum: 20 Haziran 2026

Hyundai i30 kullanıcı yorumlarını bu sayfada inceleyebilirsiniz; araç sahiplerinin paylaştığı gerçek kullanıcı deneyimlerini, günlük kullanım izlenimlerini, memnuniyet düzeylerini ve kişisel değerlendirmelerini burada bir araya getirdik. Aşağıda yer alan yorumları okuyarak farklı sürücülerin olumlu ve olumsuz görüşlerini karşılaştırabilir, dilerseniz kendi deneyiminizi diğer kullanıcılarla paylaşabilirsiniz.

E
elif.polat i30 Sahibi
20.06.2026
2013 i30 elite aracım var tek kötü yanı bana göre ön tarafın yere yakın olmasıdır.Araç doluyken tümseklerden geçerken bazen deyiyor.5 kişi varsa arabada yavaş geçmeme ragmen süper bir araç
G
gizem1995 Clio Sahibi
20.06.2026
Comfort paketi aldım, i20, Clio parasına arka bağımsız süspansiyonlu 4 silindir 140 bg hybrid araç. Ayrıca 300 km yol gittim, performans, yol tutuş ve konfor, özellikle de ses yalıtımı ciddi derecede güzel. Bence f/p alınabilecek en iyi seçenek şu an. Beklentimin baya üstünde.
A
arda1999 Araç Sahibi
20.06.2026
1700 1800 verdin anahtarla çalıştırıyorum arabayı, start stop yok.

Yorumlar kullanıcıların kendi deneyimlerine dayanmaktadır. arabayorum içeriklerin doğruluğunu garanti etmez. Kullanım Koşulları →

S
seyyah81 Mazda Sahibi
29.05.2026
Nisan kampanyasından yararlanarak confort paket beyaz renk aracımı aldım. Dizel tam otomatik araçtan geçiş yapan birisi olarak tek şikayetim çift kavrama şanzımanın özellikle yokuşlardaki park performansı ve düşük hızlarda 2. viteste devam etme isteği olabilir. İstanbul'da yaşıyorum ama şehir dışında çalıştığım için genelde aracı uzun yolda kullanıyorum.

Virajlarda Mazda3 sonrası beni üzmedi açıkcası.
Bagaj tarafından yüksek hızlarda yol sesi geliyor.
Geri görüş kamerasının açısını beğenemedim ve biraz eski usul park ediyorum genellikle.
Yokuşlarda kaydırma yapmaması için auto hold aktif kullanıyorum ama tam fren yapılmadığı durumlarda kullanımı hoşuma gitmedi.

Kısa farlar daha iyi olabilirdi ama kötü de diyemem. Otomatik uzun far iyi çalışıyor, eller serbest modu iyi çalışıyor.
Aracın hızlanması ve frenlemesinden memnunum.

Önceki aracım 2018 model Mazda3 Dizel hatchback.
B
burakkorkmaz31 Araç Sahibi
20.05.2026
Nisan'da aldım, sessiz güzel araba, süspansiyonlar çok iyi sadece yakıtı biraz fazla.
F
fatmadriver Sportage Sahibi
19.05.2026
Aracımı 15 gün önce aldım, 1300 km'dir kullanıyorum. Önceki aracım Peugeot 2008 GT, bir önceki ise aynı kasanın makyaj öncesi 2017 1.6 crdi i30 Elite Smart Plus.
I30'dan 2008'e geçiş pişmanlık yaşattı. O aracımı cam tavandan gelen trim sesleri ve 17 jantin konforsuzluğu sebebiyle değiştirmiştim. Ancak Peugeot 2008 dar olması sebebiyle mutsuz etti. Dıştan hacimli bir araba ancak içten gerçekten B segment olduğunu hissettiriyor. B segment olması ve torsiyon yol tutuş anlamında da olumsuz dönüşlere sebep oluyor, arkalar en ufak bir çukur veya kasiste kendini bırakıyordu.
I30'un dijital sistemleri 2008'e göre çok daha iyi çalışıyor. 2008'de radar da mevcuttu üstelik ama frenleme ve şerit takip bu kadar sezgisel ve tepkisel çalışmıyordu.
Ön camlar lamine çift katmanlı, akustik ses kesici özelliğe sahip yapısı itibariyle. Ayrıca ısı yalıtımı özelliğine sahip, logosu camda mevcut.
Süspansiyonlar ve ses yalıtımı 2017'de gelen versiyona göre çalışılmış gibi geldi. Araya bir araba 1 yıl süre girdiği için net bir karşılaştırma yapamıyorum maalesef. Ama çok daha iyi hissettirdi.
0-100 konusunda 8 sn'yi göreceğini düşünüyorum. Aynı motora sahip Sportage testlerinde 8.54 sn yakalanmış. Bizim araç hem daha hafif, hem daha az rüzgar direncine sahip. Katalogda 9.2 sn gözüküyor, kesinlikle bu değer hatalı.
Bu aracı kullandınız mı?
Deneyiminizi paylaşın, diğer sürücülere yol gösterin.
Değerlendir →
K
kobra7 Sportage Sahibi
10.05.2026
Martta aldım, bir kaç husus ekleyeyim.

1-Yakıt deneyimi ile başlayalım.
Tuscon, sportage kadar yakmıyor, haliyle onlardan daha hafif araç.
Ortalamam karma tüketimde 7.3, ki daha rodajda.
Sattığım audi a3 ortalaması yanlış hatırlamıyorsam 6.7 filandı.
Tahminim tsi motora göre yarım litre filan fark var.
Smartstream motor teknolojisine sahip, araç valf kapıyor imiş.

2-Tipi göreceli, demode diyenler var...ben derli toplu buluyorum. Pandemi öncesi üretim kalitesine sadık kalınmış, basınca gacır gucur eden bir tarafı yok, trim seslerine karşı dirayetli duruyor, ilgilenene kapı sesleri oldukça tok, o yüzden bazılarımız futuristik olmaması avantaj bile olabilir.

3-Önceki arabalarımdan bir kaçı olan Sedan a3(2020 model) ve taigoya oranla arka diz mesafesi ve yaşam alanı ailem için daha ferah geldi bana, uzun boylu değiliz belki onun etkisidir.

4-Yol tutuş ve darbe sönümleme becerileri beklentimin üstünde çıktı, araç Avrupada(Rüsselsheim'de) tasarlanıp geliştirilmiş, etkisi olsa gerek.

5-Sürüş zevki ve düz gidiş kararlılığı ülkemiz şartlarında ortalamanın oldukça üzerinde. Motor sesi devir düşünce neredeyse hissedilmiyor, spor modda ise oldukça istekleniyor, spor modda hızlı gidip frene basınca devir eşitleme yapıp çok güzel bir otomatik ara gaz sesi çıkartıyor.

Eksileri:
1-Niş bir araba...2.eli ne olur göreceğiz ama satarken zorlamaz beklentisi ister istemez akla gelebiliyor.

2-Boş pakette bir kaç şey daha olsa iyiydi, bel desteği de yok mesela.

Not: mesela i30 sürekli İstanbul içi kullanacaklar için alınabilecek en mantıklı araba olmayabilir.
B
berkyildiz96 i30 Sahibi
02.05.2026
İ30 Mhev kullanıcısı olarak ilk 840 km deneyimimle ve araştırmalarımla edindiğim bilgileri paylaşmak isterim. Bu konuda maalesef bilgi bulmak mesele. Kılavuzlarda da belirtilmiyor.
1) Motor ilk çalışmasında gücünü elektrikten alır. Benzin motoru çalışmaz. Devir saatinde motor sıfırdadır.
2) 10 saniye kadar sonra hareket ederseniz yaklaşık 200 m ile 300 m civarı elektrikle gider sonra benzin motoru devreye girer.
3) Start stop mekanizması benzin motorundan değil elektrik motorundan güç alarak devreye girer, bu nedenle sessiz bir şekilde aktive olur; stop ettiğini ve çalıştığını anlamazsınız. Bu ilk üç madde şarj varsa gerçekleşir. Genelde de şarj vardır.
4) Hibrit desteği hız sabitleyici açıkken çalışmaz. Benzin motoruyla gidersiniz.
5) Eco veya comfort modda iken diyelim 100 km hızla gidiyorsunuz, gazdan ayağınızı birden çekince eğer yol düz ise veya hafif eğimliyse benzin motoru durur, devir sıfır gösterir, elektrik motoru devreye girer. Araç süzülerek ilerler.
6) Orta altta göstergede seyir modu yazısı çıkar. Bir süre sonra hız azalmaya başlayarak hareketini devam ettirir. Yolun akışkanlığına, havaya, tekerleğin yol ile sürtünmesine bağlı olarak bu hareket birkaç km devam eder.
7) Hız düşünce mecbur yola uyum için gaza dokunursunuz, benzin motoru devreye girer. Birkaç dakika arayla (şarja müsaade etmek adına) yol tekrar akışkan hale gelince bu hareketi yapabilirsiniz.
8) Yokuş aşağı giderken seyir modu (elektrik motoru) çalışmaz. Cut off devrede olur. Benzin motoru adeta durmuş gibi minimum yakar veya yakmaz.
9) Hızlı şarj için sport modu uygundur. Comfort veya eco modda yavaş şarj olur. Seyir modu en iyi eco modda aktiftir.
10) Mhev araçlar batarya ve akü sağlığı için uzun süre yatmamalıdır. Ortalama 10 günde bir 10 km kadar yol yapılmalıdır. Bu araçlar uzun yolda ekonomisini gösterir. Kışın bu süre daha kısa olmalı, 5–7 gün gibi.
11) En uzun yol deneyimimi aktarayım: Nevşehir merkez – Kayseri Şehir Hastanesi arası 77 km gidiş + 77 km geliş = 154 km.
Nevşehir'den Kayseri'ye üç kişi gidiş. Eco ve comfort modda karışık, toplamda 20 km kadarı şehir içi, kalanı şehir dışı olmak üzere 80 km ile 110 km aralığında ortalama tüketimim 4.3.
Kayseri'den Nevşehir'e dönüşte toplamda 20 km kadarı şehir içi, kalanı şehir dışı olmak üzere 80 km ile 140 km aralığında ortalama tüketimim 5.7. Trafiğin civcivli zamanına denk geldi, sollama ve trafik akışkanlığından hız mecbur arttı.
12) Alternatör sorununu araştırdım. Bu sorun 1.0 mhev motorlarda yaygın (düşük motor gücü) ve seçilen akü çeşidi de çok etkili. Hyundai'de bu konuyla ilgili henüz bir sorun yaşanmamış; akü zaten uyumlu ve güçlü seçilmiş, sorunlularla aynı değil.
13) Birkaç araçta soğutma sıvısı hortumu problemi çıkmıştı. Genel sorun değildi. Benim aracım problemsiz olmasına rağmen değiştiler. Kronik sınıfa girmesi için bir problemin satılan araç sayısının %15'ini bulması ve geçmesi gerekiyor.
K
kaan31 Araç Sahibi
24.04.2026
Frenleri çok güzel ve dengeli, frenleme konfora ciddi katkısı var. Benim makyajsız 2017 elite plus smart aracim var bence çok konforlu, tek tereddüt noktasi erken biten kavrama 85 binde kavrama istiyor, onun dışında bu dönemde ACC sunan, arkada önde radari olan, 4 cami tam otm, karartmali dikiz aynası, anahtarisz giriş çalıştırma, autohold vs gibi güncel donanım listesine sahip hatta o dönemden GSR destekleyen bir otomobildir kendisi. 😊
B
bulutcem11 Araç Sahibi
22.04.2026
Maalesef bizde bu arabadan aldık, ama başımıza o sorun geldi. Arabayı aldıktan 3 saat sonra bu sorunu yaşadık, firma asla arkasında durmadı. Şuan sürekli her durduğumda kaputu açıp kontrol ediyorum sanki 400.000km 2.el araç almış gibiyim.

Hyundai i30 Yorumları Hakkında

Hyundai i30 kullanıcı yorumları bu sayfada bir araya getirilmiştir. Aracı uzun süredir kullanan veya kısa süre önce satın alan sürücülerin paylaştığı gerçek kullanıcı deneyimlerini, günlük kullanım izlenimlerini ve kişisel değerlendirmelerini burada bulabilirsiniz. Yorumlar, araç sahiplerinin kendi gözlemlerine dayanmaktadır ve düzenli olarak yenileriyle güncellenmektedir; bu sayede konfor, yakıt tüketimi ve kullanım kolaylığı gibi farklı konularda farklı sürücülerin olumlu ve olumsuz görüşlerini karşılaştırabilirsiniz. Hyundai i30 almayı düşünüyorsanız bu yorumlar size yol gösterebilir; siz de kendi deneyiminizi paylaşarak bu aracı araştıran diğer kullanıcılara katkıda bulunabilirsiniz.

Bu sayfa son olarak 20 Haziran 2026 tarihinde yeni kullanıcı yorumlarıyla güncellenmiştir.

Benzer Araç Yorumları